مجله مس فروشان

کاملترین آموزش تمیز کردن ظروف مسی در خانه! جذاب و کاربردی

تمیز کردن ظروف مسی در خانه

سلام به شما دوست عزیزم اگه الان این بلاگ رو میخونید پس حتما دنبال راحت ترین و سریع ترین راه تميز كردن ظروف مسي هستید و پس از استفاده آن میپرسید تمیز کردن ظروف مسی سفید و قرمز باهم فرق داره؟ به طور خلاصه تمیز کردن ظروف مسی در خانه راه های مختلفی داره که در ادامه به همه آن ها اشاره میکنم. راستی برای خرید ظروف مسی با کیفیت میتونید به فروشگاه مس فروشان مراجعه کنید.

حالا که تصمیم دارید تمیز کردن ظروف مسی در خانه را دارید میتوانید با روش خانگی تمیز کردن ظروف مسی با رب، سرکه ، آبلیمو، جوش شیرین و نمک آن را تمیز کنید و نهایتا در صورت دلخواه برای براق کردن و درخشش مثل کارخانه بازسازی مس از تمیز کردن ظروف مسی با جلاسنج استفاده کنید تا تمیز کردن ظروف مسی در خانه را کامل کنید. مطمئن باشید استفاده از جلا سنج بعد تمیز کردن ظروف مسی با رب و سرکه در براقیت و زیبایی ظروف شما خیلی تاثیر زیادی خواهد داشت درحالی که جلاسنج هزینه‌ای هم ندارد که فکر میکنم با یه پفک قیمت برابری داشته باشد. علاوه بر این جلاسنج فقط برای تمیز کردن ظروف مسی نیست و برای هر فلز دیگری قابل استفاده است.

تمیز کردن ظروف مسی در خانه - مواد لازم

تمیز کردن ظروف مسی در خانه – مواد لازم

 مراحل نحوه تمیز کردن ظروف مسی در خانه (قسمت بیرونی ظروف مسی)

  • ابتدا کمی روی آن آب گرم بگیرید
  • میتوانید یکی از این ترکیب ها را استفاده کنید
    • (سرکه + نمک+ جوش شیرین)
    • (آبلیمو + نمک+ جوش شیرین)
    • (رب + سرکه + نمک)
    • (رب + سرکه + جوش شیرین)
    • (مایع تمیز کننده مس صنعتی)
  • یکی از این ترکیب های تمیز کردن ظروف مسی 2دقیقه بگذارید روی ظرف بماند
  • سپس با اسکاج شروع به تمیز کردن ظروف مسی با رب سرکه و یکی از ترکیبات بالا کنید
  • پس از تمیز کردن ظروف مسی به آسانی آنرا آبکشید و خشک کنید
  • در این مرحله اگه بخواهید ظرف مسی شما براق هم شود میتوانید از جلا سنج هم استفاده کنید.
تمیز کردن ظروف مسی مرحله 2

تمیز کردن ظروف مسی مرحله 2

مواد را روی ظرف پخش کنید

مواد را روی ظرف پخش کنید

تمیز کردن ظروف مسی با جلا سنج

  • ظرف مسی باید کاملا خشک شده باشد بهتر است مقدار کمی هم گرم شود
  • تمیز کردن ظروف مسی با جلا سنج مقداری از آن را روی ظرف یا پنبه، دستمال کاغذی بزنید
  • ابتدا به صور کلی روی سطح آن پخش کنید
  • اول شاید کمی ظرف سیاه تر شود ولی خیالتان راحت داره براق میشه
  • سپس با یه پنبه یا دستمال جدید روی سطح جلا سنج شده و سیاه شده را مجدد پاک کنید
  • حالا قبل و بعد تمیز کردن ظروف مسی خود را مقایسه کنید
قبل از تمیز کردن ظروف مسی

قبل از تمیز کردن ظروف مسی

بعد از تمیز کردن ظروف مسی

بعد از تمیز کردن ظروف مسی

راهکار تمیز کردن ظروف مسی سفید درخانه

اول بگم از ترکیبات (سرکه، آبلیمو، نمک و…) برای تمیز کردن ظروف مسی سفید شده به هیچ عنوان استفاده نکنید چون قلع یا آبکاری را از بین میبرند. دوم اینکه این ظروف مسی سفید نیاز به سفیدگری و یا آبکاری نیکل کروم دارند که با تمیز کردن ظروف مسی تفاوت دارد ولی با این حال اگر ظروف مسی دکوری یا آشپزی سفید دارید از اونجایی که طول عمر و ماندگاری زیادی دارند بعد مدت طولانی اگه به تمیز کردن ظروف مسی سفید احتیاج داشتید نظر من اینه فقط از تمیز کردن ظروف مسی با جلا سنج استفاده کنید

تمیز کردن ظروف مسی نانو شده

توجه کنید این شیوه تمیز کردن ظروف مسی گفته شده در بالا  برای ظروف نانو نشده بود. ظروف مسی نانو شده نیازی به این شیوه تمیز کردن ظروف مسی ندارند و این روش تمیز کردن ظروف مسی باعث خرابی نانو میشود. اما تمیز کردن ظروف مسی نانو شده خیلی راحت تر است زیرا به هیچ موادی نیاز ندارد. تمیز کردن ظروف مسی  نانو شده با آب، مایع ظرف شویی و اسکاج نرم کافی است.

تفاوت تمیز کردن ظروف مسی در خانه یا کارخانه چیست ؟

روش های مختلفی برای تمیز کردن ظروف مسی وجود دارد اما دو نوع آن اصلی آن یکی تمیز کردن ظروف مسی درخانه و دیگری تمیز کردن ظروف مسی در کارخانه سفیدگری و بازسازی ظروف مسی  میباشد. نتیجه نهایی این دو در کیفیت تمیز کردن ظروف مسی با هم متفاوت هستند. تفاوت تمیز کردن ظروف مسی در خانه و کارخانه در استفاده تجهیزات و دستگاه های صنعتی و مواد اولیه متفاوت است علاوه بر این قبل تمیز کردن ظروف مسی در کارخانه  دسته ها جدا شده و با دستگاه پرداخت براق میشوند و جلا پیدا میکنند که عین روز اول نو و درخشان میشود با این حال تمیز کردن ظروف مسی در خانه تنها ظروف مسی را تمیز میکند نه براق که میتوانید این تفاوت را در عکس تمیز کردن ظروف مسی در کارخانه مس فروشان اگر به عکس و ویدیو تمیز کردن ظروف مسی توجه کنید براقیت را متوجه خواهید شد.

خلاصه تمیز کردن ظروف مسی قدیمی

میتوانید برای تمیز کردن ظروف مسی قدیمی از ترکیبات رب، سرکه و …  که در بالا اشاره کردیم استفاده کنید. همینطور تمیز کردن ظروف مسی با جلا سنج هم توضیح دادیم و گفتیم روش تمیز کردن ظروف مسی قرمز با سفید فرق دارد. همچنین میتوانید برای تمیز کردن ظروف مسی کهنه و سفیدگری همزمان آن ظروف مسی خود را به مس فروشان بسپارید و آن را نو تحویل بگیرید. امیدواریم این بلاگ براتون مفید بوده باشه ممنون از همراهی خوبتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *