مجله مس فروشان

خواص درمانی و فواید ظروف مسی

خواص ظروف مسی واقعیت دارد؟

بسیاری از ما نکات مثبت و منفی زیادی درباره خواص و فواید استفاده از ظروف مسی از بزرگتر ها و منابع مختلف در فضای اینترنت و فضای مجازی شنیده ایم با این حال ما هم به نوبه خود و با توجه به منابع خود سعی بر آن داریم تا شما را در این مسیر یاری کنیم و با این مطلب که سعی میشود به مرور اصطلاح و کاملتر شود تا به صحت و دقت آن بیافزاییم، با تمام نکات گفته شده تا آخر مطلب قضاوت با شماست.

فواید ظروف مسی برای سلامتی بدن چیست؟

بزارید اینطور شروع کنیم که با توجه به گفته ابن سینا، در اصل مس به دلیل تنظیم طب بدن و به تعادل رساندن طب گرم و سرد آن و به سبب افزایش شریان خون و گردش بیشتر جریان اکسیژن در سطح بدن خواص آن به وجود می آیند.

 که در اینجا به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد :

افزایش سلامت پوست

مس، پوست های آسیب دیده و خشک را درمان می کند، همچنین باعث تولید سلول های سالم پوست می شود ؛ نوشیدن در فنجان مسی نیز، باعث افزایش کشش (خاصیت الاستیسیته) و سلامت پوست می شود.

تقویت مو

این فلز ،باعث تولید ملانین در بدن می شود که می تواند سلامت مو را بازگرداند و باعث رشد سریع مو شود.

کمک به طهال و کبد

به عملکرد طحال و کبد ما کمک می کند، و همچنین به عملکرد مناسب چندین عضو دیگر نیز کمک می کند.

بهبود سلامت قلبی و عروقی

مقدار کمی از مس، می تواند انسداد شریانها را از بین ببرد و همچنین باعث جلوگیری از ایجاد پلاک هایی می شود که ،باعث انسداد رگ های خونی می شوند.

تحریک مغز

مس می تواند ،بدن را برای تولید میلین تحریک کند ،که این باعث افزایش سرعت عملکرد مغز می شود.

تسکین و آرامش مفاصل

مس با شدت بخشیدن به جریان خون و انتقال اکسیژن، بیماری آرتروز را بهبود دهد و غضروفی را که باعث مشکلات مفصلی شده را سریعتر بازسازی کند ، که به درمان مفاصل درد و تورم مفاصل ،کمک می کند.
و…

خواص مس از چه طریقی جذب بدن میشود؟

بسته به نوع ظرف و محصول مورد نظر ممکن است طریق های مختلفی این عمل انجام شود اما به طور کلی یا از طریق مواد غذایی مانند آب و غذا یا از طریق برخورد مس با پوست جذب میشود

مضرات ظروف مسی چیست؟

به طور مشخص ما هیچ عنصری نداریم که به طور قطع فقط مفید یا صرفاً فقط مضر باشد هر چیزی اگر به اندازه مصرف شود مفید و اگر بیش از اندازه استفاده شود مضر است که این امر شامل ظروف مسی هم میشود.

 و اما نکته دیگه این است که مانند هر مواد مصرفی و یا ابزار دیگری استفاده از ظروف مسی هم اصولی دارد و باید رعایت شود تا برای سلامتی مفید واقع شود.

به عنوان مثال یکی از این ویژگی ها همان سفید بودن داخل ظروف مسی میباشد که امری مهم در این مورد به خصوص است که چرایی این علت را میتوانید اینجا بخوانید.

(طریقه مصرف صحیح از ظروف مسی را اینجا بخوانید)

مضرات استفاده غیر اصولی ظروف مسی چیست؟

1- مسمومیت معده

2- انباشت یون مس در بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *